Ministrul Educației, Sorin Cîmpeanu, a venit cu precizări în privința modalității prin care școlile din țară pot trece în online. Acesta a făcut un apel la responsabilitate și curaj pentru directorii unităților de învățământ.

Tot mai multe localități din România depășesc rate uriașe de incidență ale infectărilor cu Covid-19. În aceste condiții, crește și numărul părinților care se tem să-și mai trimită elevii la școală.

Pentru a clarifica lucrurile în această privință, ministrul Educației, Sorin Cîmpeanu, a venit cu noi precizări legate de Ordinul Comun pe care l-a inițiat cu Ministerul Sănătății în privința condițiilor pentru ca o școală să treacă în online.

Când pot trece în online școlile din România
Oficialul Guvernului dezvăluie că lucrurile sunt clare încă de la 1 octombrie. Potrivit ministrului demis de la Educație, puterea de decizie în ceea ce priveşte trecerea în online a elevilor, așa cum își doresc unii părinți, aparține exclusiv directorilor unităţilor de învăţământ.

Cîmpeanu a spus, într-o conferință de presă, că școlile nu vor fi închise decât la decizia directorilor unităților de învățământ, iar fiecare școală va lua singură această măsură în funcție de mai multe aspecte.

Situația epidemiologică din unitățile de învățământ nu este singura condiție pentru ca o școală să se închidă, mai spune ministrul, cel care oferă și câteva exemple.

Astfel, o școală poate trece în online și în cazul în care, dată fiind rata de infectare uriașă dintr-o anumită localitate, părinții se tem să-și mai trimită copii la cursuri.

Sorin Cîmpeanu a spus că, la ora actuală, închiderea școlilor în funcție de cazurile de Covid-19 aparține de conducerea fiecărei unități de învățămnt în funcție de situația specifică de acolo, .

Oficialul le cere directorilor să nu mai aștepte o decizie centralizată de la nivelul Ministerului Educației și să nu fugă de răspundere.

”Sunt 17.632 de școli în România. Avem două reguli de bază care au fost ușor de înțeles: la apariția unei îmbolnăvire într-o clasă, se suspendă activitatea la nivelul clasei. A doua regulă – la apariția suspendării unui număr de clase egal cu cel puțin jumătate din numărul claselor din școală se suspendă activitatea fizică la nivelul întregii școli.

Pe de altă parte avem ordinul care reglementează situațiile specifice mult diferite de la o școală la alta, de la un județ la altul. Situația este diferită într-o școală în care rata de infectare este peste 6 la mie, peste unu la mie față de o școală în care rata de infectare în localitate este 18, 19 sau 20 la mie.

Situația este diferită într-o școală în care avem un caz de îmbolnăvire sau de carantină în rândul cadrelor didactice, sau niciun caz, față de situația în care avem 10 – 15 cazuri. Aceste lucruri pot fi cunoscute doar la nivelul școlii.

Începând din data de 1 octombrie, aceste prevederi sunt în vigoare. Directorii ar trebui să facă asta din 1 octombrie.

Depind de numărul de infectări din clasă, din școală, de numărul de elevi în clasă, de numărul de părinți care refuză să-și trimită copii la școală. Este o răspundere a școlilor. Directorii școlilor și directorii consiliilor de administrația au obligația de a verifica situația din fiecare școală.

Resping categoric acea fugă de răspundere manifestată, în puține situații, dar manifestată, din partea unor director de școli care, neînțelegând că atunci când ești directorul unei școli ți-ai asumat responsabilitatea gestionarii situației din acea școală, și așteaptă la nivel uniform o decizie centralizată” a spus Cîmpeanu, luni.


Author

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *