Încă un an pierdut pentru elevi! Deși Sorin Cîmpeanu anunța o vacanță de doar două săptămâni pentru școlari și revenirea fizică în bănci pe 8 noiembrie, surse din minister anunță că aceștia ar putea trece de la data anunțată în format online.

 

Scenariul ar fi valabil în măsura în care situația genrată de pandemia COVID nu se îmbunătățește semnificativ până atunci. Varianta propusă oficial de minister este revenirea în bănci a elevilor de gimnaziu și liceu pe 3 ianuarie, iar a celor din ciclul primar și cel preșcolar pe 10 ianuarie. Anunțul a fost făcut de ministrul Sorin Cîmpeanu, într-o declarație acordată în exclusivitate pentru Educație Privată.

”Nu se pierde nicio zi de școală nici din semestrul 1, nici din semestrul 2. Cele două săptămâni sunt maximul ce poate fi recuperat in așa fel încât datele de examene să fie cele cunoscute, fără a se pierde nicio zi de cursuri. Acest lucru va face obiectul unui ordin de ministru semnat în 5 noiembrie, pentru modificarea structurii anului școlar, așa cum se precizează în Hotărârea CNSU nr. 91 și așa cum am anunțat deja public.

Data de 5 noiembrie e data la care vom avea o situație certă din punct de vedere epidemiologic și nu supoziții. Înțelegem pierderile din cauza lipsei de predictibilitate însă situația epidemiologică numai predictibilitate nu ne oferă.”, a spus ministrul pentru sursa citată.

Specialiștii în Educație nu au luat nicio măsură pentru a îmbunătății învățatul online
Deși au trecut aproape doi ani de la începutul pandemiei, se pare că specialiștii în Educație nu au luat nicio măsură pentru a îmbunătății învățatul online. La sfârșitul lunii septembrie, însuși ministrul Educației spunea că țara noastră nu este pregătită pentru școala online având în vedere că nu există conținut digital, conectivitate sau profesori pregătiți pentru asta.

”Ne îndreptăm încă o dată spre pierderi cauzate de învățământul online, făcut în condițiile în care nu sunt îndeplinite simultan cele 5 condiții. Unu – conectivitate generalizată, și nu avem. Doi – echipamente disponibile, și nu avem, în pofida eforturile care s-au făcut, sute și sute de mii de echipamente care s-au achiziționat, tot nu putem spune că fiecare elev are acces la un echipament adecvat pentru online. Trei – nu avem conținut digital.

 

Chiar dacă avem conectivitate și tablete și profesori dornici să facă acest lucru, nu există conținut digital. Să trimiți temele pe WhatsApp nu înseamnă conținut digital. Patru – nu avem toți profesorii pregătiți pentru predarea online. Avem câteva zeci de mii de profesori, dar sunt peste 200.000. Și cinci – chiar dacă am avea și conectivitate, și tablete, și conținut digital, și profesori, dacă nu ai platforme de evaluare online, dedicate, nu poți încheia actul educațional, care în orice situație trebuie să se încheie printr-o evaluare.”, spunea pe atunci ministrul.


Author

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *